Вибір педагогічних методів навчання – запорука успіху учня на ЗНО

«Вибір педагогічних методів навчання – запорука успіху учня на ЗНО»

Людина,  що  не  знає  нічого,  може  навчитися,

                                              справа  тільки  в  тому, щоб  запалити  в  ній 

                                                   бажання  вчитися.

Д. Дідро

 

Одним із основних педагогічних методів навчання є – мотивація. Мотивація до навчання – одна із головних  умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому.

Учитель-мотиватор обовязково знайде можливість донести учням, що:

  • чим вищий ступінь самоповаги, тим кращі результати в навчанні;
  • почуття радості й інтерес полегшують навчання;
  • страх і напруженість ускладнюють процес навчання;
  • невдачі у навчанні можуть призвести до бажання припинити навчання.

Для мотивації навчання використовуйте поради:

*підтримувати рівний стиль стосунків між усіма учасниками навчання;

*підбадьорювати учнів, коли вони стикатимуться з труднощами;

*підтримувати позитивний зворотній зв’язок;

*піклуватися про різноманітність форм і методів навчання;

*привчати учнів до пізнавальної праці, розвивати їх наполегливість, силу волі, цілеспрямованість;

*заохочувати виконання завдань підвищеної складності;

*учити чітко визначати мету, завдання;

*формувати почуття відповідальності, обов’язку;

*учити висувати вимоги насамперед до самого себе.

Основними способами формування мотивації під час навчання є:

  • повідомлення учням теоретичної значущості навчального матеріалу;
  • практичне спрямування знань та можливість їх застосування у   повсякденному житті;
  • створення проблемних ситуацій;
  • створення ситуації успіху;
  • постановка близьких і далеких перспектив у навчанні.

До важливих засобів формування в учнів мотивів і пізнавальних інтересів належать:

  • чітка організація процесу навчання;
  • авторитет учителя;
  • стиль спілкування;
  • самостійна пізнавальна діяльність учнів.

Методи стимулювання інтересу до учіння:

  • створення ситуацій пізнавальної новизни;
  • створення ситуацій емоційно-ціннісних переживань;
  • створення ситуації зацікавленості;
  • метод здивування;
  • опора на життєвий досвід учнів;
  • навчальні дискусії;
  • пізнавальні ігри.

Учителі можуть застосовувати методи стимулювання обовязків і відповідальності під час навчання:

  • переконання в значущості навчання;
  • заохочення успіхів у навчанні;
  • вправи з висунення та виконання вимог.

Щоб  досягти  необхідного  результату       використовуйте на свох уроках  різноманітні  прийоми  пізнавальних  мотивів:                                                                                    •бесіду

• проблемна  ситуації (питання,  демонстрація  експерименту,                                  або  надання  до  уваги  учнів  логічної  суперечності;

• прийому  « Дивуй»;

•творчі завдання;

•Використовуйте  під  час  уроку  додаткову літературу

•Створюйте  ситуації  успіху,  на  основі  діяльнісного  підходу  до  навчання.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *