Вибір педагогічних методів навчання – запорука успіху учня на ЗНО
«Вибір педагогічних методів навчання – запорука успіху учня на ЗНО»
Людина, що не знає нічого, може навчитися,
справа тільки в тому, щоб запалити в ній
бажання вчитися.
Д. Дідро
Одним із основних педагогічних методів навчання є – мотивація. Мотивація до навчання – одна із головних умов реалізації навчально – виховного процесу. Вона не тільки сприяє розвитку інтелекту, але і є рушійною силою удосконалення особистості в цілому.
Учитель-мотиватор обов’язково знайде можливість донести учням, що:
- чим вищий ступінь самоповаги, тим кращі результати в навчанні;
- почуття радості й інтерес полегшують навчання;
- страх і напруженість ускладнюють процес навчання;
- невдачі у навчанні можуть призвести до бажання припинити навчання.
Для мотивації навчання використовуйте поради:
*підтримувати рівний стиль стосунків між усіма учасниками навчання;
*підбадьорювати учнів, коли вони стикатимуться з труднощами;
*підтримувати позитивний зворотній зв’язок;
*піклуватися про різноманітність форм і методів навчання;
*привчати учнів до пізнавальної праці, розвивати їх наполегливість, силу волі, цілеспрямованість;
*заохочувати виконання завдань підвищеної складності;
*учити чітко визначати мету, завдання;
*формувати почуття відповідальності, обов’язку;
*учити висувати вимоги насамперед до самого себе.
Основними способами формування мотивації під час навчання є:
- повідомлення учням теоретичної значущості навчального матеріалу;
- практичне спрямування знань та можливість їх застосування у повсякденному житті;
- створення проблемних ситуацій;
- створення ситуації успіху;
- постановка близьких і далеких перспектив у навчанні.
До важливих засобів формування в учнів мотивів і пізнавальних інтересів належать:
- чітка організація процесу навчання;
- авторитет учителя;
- стиль спілкування;
- самостійна пізнавальна діяльність учнів.
Методи стимулювання інтересу до учіння:
- створення ситуацій пізнавальної новизни;
- створення ситуацій емоційно-ціннісних переживань;
- створення ситуації зацікавленості;
- метод здивування;
- опора на життєвий досвід учнів;
- навчальні дискусії;
- пізнавальні ігри.
Учителі можуть застосовувати методи стимулювання обов’язків і відповідальності під час навчання:
- переконання в значущості навчання;
- заохочення успіхів у навчанні;
- вправи з висунення та виконання вимог.
Щоб досягти необхідного результату використовуйте на свох уроках різноманітні прийоми пізнавальних мотивів: •бесіду
• проблемна ситуації (питання, демонстрація експерименту, або надання до уваги учнів логічної суперечності;
• прийому « Дивуй»;
•творчі завдання;
•Використовуйте під час уроку додаткову літературу
•Створюйте ситуації успіху, на основі діяльнісного підходу до навчання.