Школа безпеки

Алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації соціального характеру

Алгоритм дій під час вибуху «брудної бомби», ядерної  атаки чи  аварії на АЕС

«Про затвердження Плану заходів щодо створення безпечних умов у закладі освіти в умовах воєнного стану, забезпечення пожежної безпеки в осінньо-зимовий період 2022/2023 н.р.»

АЛГОРИТМ ДІЙ ПРИ ВИНИКНЕННІ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

 При виникненні пожежі 

      1. Доповісти про виникнення пожежі черговому адміністратору, та директору навчального закладу.

до 30 сек.

      2. Отримати у чергового сторожа ключі (взяти з шафи ключі від запасних виходів), та відкрити два запасні виходи адміністративного корпусу.

до 50 сек.

     3. Подати сигнал (три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з навчального закладу.

При можливості оповістити голосом через радіомережу, або особисто голосом проходити при цьому по поверхах будівлі.

Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом.

Приклад: Увага Всім!!! Сталася пожежа на 2-му поверсі будівлі, проводиться евакуація, всім негайно покинути приміщення до10 сек.

до 2 хв.

      4. Під час евакуації знаходитись на проході поруч з вчительсько ю і направляти потоки учнів до запасних виходів, не допустити при цьому перехрещування потоків між собою.

    ІІ поверх:  учні з лівої сходової клітки на лівий вихід з правої сходової клітки на центральний вихід.

    І поверх: на центральний вихід.

5. Надавати допомогу (при можливості виходячи з ситуації) в евакуації матеріальних цінностей і документів приймальної директора навчального закладу.

6. Надати допомогу пожежному розрахунку в організації гасіння пожежі (при можливості вказувати) шляхи підходу до епіцентру пожежі та інше)

 

Дії при виявлені ртуті

         а) виявленні великої кількості ртуті

1. Негайно особисто повідомити чергового адміністратора та директора про подію.

до 30 сек.

2. Організувати ізоляцію місця розливу ртуті(огородити місце розливу ртуті)щоб не допустити переміщення дітей та педагогів через місце розливу ртуті.

до 2 хв.

3. Подати сигнал (голосом по радіо, голосом при обходженні по коридорах, або три довгі дзвінки) на проведення евакуації учнів та працівників з навчального закладу з того корпусу де розлита ртуть.

Три довгі дзвінки, (механічний дзвінок) та команди голосом.

Приклад: Увага Всім!!! В коридорі навчального закладу виявлено розлив ртуті всім негайно покинути навчальні класи. Зібратись на стадіоні навчального закладу.

до 30 сек.

4. Після завершення екстреної евакуації вживає заходів щодо недопущення дітей у приміщення навчального закладу.

5. Зустрічає і супроводжує спеціалістів для проведення демеркуризації.

Дії при виникненні буревію, урагану, смерчу чи інших стихійних лих

      1. З отриманням інформації (від чергового управління або відділу з питань НС місцевого органу виконавчої влади, місцевого самоврядування, відділу освіти про загрозу буревію, урагану, смерчу, негайно довести інформацію до чергового адміністратора та директора.

до 30 сек.

       2. Оповістити учнів та вчителів про насування стихії. Інформувати їх про закриття вікон в кабінетах та дверей щоб уникнути їх побиття.

         Приклад:Увага Всім!!! Насувається (смерч, ураган, шквальний вітер) терміново закрити вікна та двері, відійти від вікон, не панікувати

до 5 хв.

       3. Перевірити та при необхідності закрити вікна на поверхах корпусів щоб уникнути їх побиття

до 10 хв.

      4. Не допускати виходу учнів з навчального закладу перед та під час проходження стихії.

      5. Після стихії перевірити цілісність вікон в коридорах, дверей та даху покрівлі на предмет пошкодження і доповісти директору.

Дії при захопленні заручників в навчальному закладі:

     1.Негайно проінформувати про факт захоплення заручників у навчальному закладі:

– чергового адміністратора;

– директора навчального закладу (особисто, або по телефону,чи передати через кого небудь)

– чергового міського відділу МВС України за (тел: 102);

– диспетчера міського відділу ДСНС (тел: 101);

– чергового управління СБУ (тел: 52-22-95 );

-при неможливості повідомити всіх або повідомте хочаб одного з них.

Негайно будь яким способом

2. По можливості вияснити (зрозуміти) чого хочуть терористи, визначити для себе, хто з них найнебезпечніший (нервовий, рішучий, агресивний).

3. Виконувати всі вказівки ватажка, нічого не починати робити, без дозволу терориста.

4. Не апелюйте до совісті терористів, це майже завжди марно. Не наполягайте на своєму. Говорити треба спокійно і дивитися прямо у вічі злочинцю

5. Не підвищуйте голос і не жестикулюйте, навіть якщо ви хочете про щось попередити

6. Не квапте нікого і самі не робіть необдуманих дій.

7. Якщо поблизу стався вибух, не поспішайте покинути приміщення. Вас можуть прийняти за злочинця і ви мимоволі станете мішенню для групи захоплення.

8. Продовжувати виконувати свої обов’язки в залежності від обставин, що склалися.

     9. Зустріти самому(по можливості)групу захоплення і чітко повідомити де знаходяться терористи їхні вимоги, озброєння, кількість захвачених людей, підходи до місця їхнього перебування та інше.

10.   Надалі діяти відповідно до розпоряджень керівника антитерористичної операції.

Дії при вибуху на території об’єкта:

         1.У випадку вибуху необхідно негайно доповісти

– черговому адміністратору;

– директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого небудь)

Негайно любим способом.

2. Організувати евакуацію персоналу з осередку вибуху, зруйнованих або ушкоджених вибухом приміщень;

3. До прибуття служби швидкої допомоги організувати надання постраждалим первинної медичної допомоги;

4. Організувати ожорону місця вибуху і забезпечити його ізоляцію до прибуття компетентних органів;

5. При виникненні пожежі вжити заходів щодо гасіння власними силами і наявними протипожежними засобами.

Дії при надходженні погрози по телефону:

       1.Зафіксувати дату, час і тривалість анонімного повідомлення, місце установки телефону, на який надійшло повідомлення, його номер і негайно доповісти черговому адміністратору або директору навчального закладу.

Негайно будь яким способом

      2. Спробувати «зав’язати розмову» з анонімом і з’ясувати конкретну інформацію про його особу, професію, місце перебування і, якщо можливо, схилити до добровільного відмовлення від задуманої акції;

3. Під час розмови вжити заходів щодо запису фонограми анонімного повідомлення, визначення номера телефону анонімного абонента шляхом використання технічних можливостей даного телефонного аппарата та свого особистого телефону.

4. По пам’яті скласти докладний опис висловлених погроз або повідомлення а також висунутих ультиматумах зміст погроз характеристику його голосу та інших вимогах.

5. Забороняється обговорювати отриману від аноніма інформацію з іншими співробітниками;

Дії при виявленні підозрілого предмета на об’єкті:

       1.Точно визначіть місце перебування підозрілого предмета

2. Дати вказівку не наближатися, не торкати, не розкривати, не переміщати знахідку, не заливати її рідиною, не засипати піском, не користуватися радіо- і електроапаратурою, переговорними пристроями;

3. Негайно доповісти

– черговому адміністратору;

– директору навчального закладу (особисто, або по телефону, чи передати через кого небудь)

4. Опитуванням заявника й очевидців установіть час виявлення предмета;

       5. При необхідності організуйте евакуацію персоналу, використовуючи маршрути, віддалені від місця перебування підозрілого предмета.

 

План заходів з організації безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану у 2022/2023 н.р.:

з/п

Заходи Термін виконання Відповідальний
11 Опрацювати Лист ДСНС від 14.06.2022 р. № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти» серпень Дирекція школи
22 Забезпечити облаштування безпечного простору у закладі (укриття, запасні виходи) відповідно до вимог ДСНС серпень Дирекція школи
3.3 Організувати безпечне та безперешкодне пересування по закладу серпень Дирекція школи
4.4 Перевірити проходи до всіх запасних виходів, які мають бути вільними та доступними серпень Завгосп школи
5.5 Забезпечити наявність схем евакуації до укриттів учасників освітнього процесу серпень Завгосп школи
6.6 Розробити чіткі процедури реагування та поведінки у надзвичайних ситуаціях. Забезпечити засвоєння цих процедур усіма працівниками закладу та постійне відпрацювання правил з учнями. серпень,

впродовж року

Дирекція школи

кл. керівники

класоводи

77. Ознайомитися з Алгоритмами  дій на випадок повітряної тривоги, евакуації до укриття в школі чи за її межами. Ознайомити з ними усіх учасників освітнього процесу серпень Дирекція школи

кл. керівники

класоводи

8.8 Інформувати учнів про правила мінної безпеки, проводити заходи із залученням ДСНС Впродовж року Дирекція школи

кл. керівники

класоводи

9.9 Організувати проходження працівниками школи навчань з надання першої невідкладної допомоги Серпень Лукаш О. О. медична сестра
110. Розробити адаптаційні заходи для учнів на початку навчального року, спрямовані на успішну адаптацію дітей із числа внутрішньо переміщених осіб Серпень-вересень соц. педагог
111. Проводити антибулінгову політику в закладі. Розробити адаптаційні заходи для дітей із числа внутрішньо переміщених осіб Впродовж року Заступник директора школи з ВР

кл. керівники

класоводи

112. Провести оцінку готовності закладу змінювати спосіб організації освітнього процесу серпень Дирекція ліцею

 

 

АЛГОРИТМ дій педагогічних працівників під час проведення

навчальних занять за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”

Підготовчі заходи:

  1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з

місцем розташування споруд фонду захисних споруд, з переліком необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах.

  1. 2. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати АЛГОРИТМ дій педагогічних працівників під час проведення навчальних занять за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”
  2. 3. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку

руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу.

  1. 4. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього

процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників

освітнього закладу.

  1. 5. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації

перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.

  1. 6. Розподіл учасників освітнього процесу в укриттю із урахуванням місткості та розташування.

Порядок дій при отриманні сигналу:

  1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу.
  2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або

виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття.

  1. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття).
  2. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для

негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого

залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами.

  1. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь

визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити помічників.

  1. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги.
  2. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із

захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

  1. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди.
  2. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити,

щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні

займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів.

  1. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.

Правила поведінки здобувачів освіти за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”

  1. Без паніки
  2. Збери рнчі
  3. Слухай команди вчителя
  4. Пройди у безпечне місце (укриття)

Правила евакуації для дітей:

  • Не говори –  щоб  чути  вчителя
  • Не біжи – щоб не  постраждати
  • Не штовхайся – щоб не  постраждали інші
  • Не повертайся – щоб залишатися в безпеці

В укриттях заборонено:

ходити приміщенням без потреби;

самовільно заходити до службових приміщень;

вмикати/вимикати спеціальне обладнання;

відчиняти герметичні захисні двері;

шуміти;

розпалювати вогонь.